2008-06-05

Färgglada napphållare


Jag fick en plötslig lust att sy napphållare. Jag fick börja med att gå på jakt efter hängselklämmor och o-ringar. Bara att ta reda på att det var så det hette var ett projekt. När jag väl hade det jag behövde började jag att testa mig fram och kom till slut fram till en hållbar modell. Jag sydde sju stycken, men den första gav jag bort eftersom jag inte tyckte att den höll måttet. De övriga lämnade jag ner till Zillstar (se www.zillstar.se) för försäljning. Första försäljningsdagen såldes två stycken. Så nu är det bara att sätta igång med ett gäng till. Denna gång har jag köpt in hängselklämmorna från en grossist, för att få ner priset. Produktionen har redan börjat i mitt huvud och jag längtar efter att få göra dem rent fysiskt.

Det är alltid spännande att se vilka som säljs först. Denna gång var det mina favoriter: de två prickiga. Som tur är har jag mycket av de tygerna, så det kan bli fler.

1 kommentar:

zillstar sa...

Vi är superstolta över att få sälja dina snygga napphållare hos oss på zillstar och även dom tuffa haklapparna i olika färger och mönster, en för varje smak. Hoppas att det kommer fler prickiga och somriga napphållare nu innan semesterna drar igång på riktigt!