2008-06-22

För oroliga bebismagar



En dag när lillkillen hade ont i magen och inget verkade få det att lätta fyllde jag min värmekudde med varmt vatten och lade på hans mage. Det gjorde att han slappnade av, och jag tror att det onda i magen gjorde lite mindre ont. Därför har jag nu sytt en gäng med vetevärmare. Själva kuddarna innehåller helt vete som blir varmt efter några sekunder i micron. Till dem sydde jag små örngott som är sköna att ta på när kudden är alltför varm och fuktig. Kuddarna är ca 15x15 cm och passar bra på en bebismage. De kan givetvis även användas på kalla fötter, händer eller där det behövs lite extra värme.

2 kommentarer:

madame k sa...

det här var ju supersmart! har sytt stora vetevärmare tidigare men nu skall jag defenitivt börja sy för onda barnmagar.

Retro Elephant sa...

Vilken fin idé och designen var läcker!

//Lina