2012-10-06

Napphållare och hängselklämmor




Ett av mina mest lästa inlägg på denna blogg är det som handlar om napphållare. Det verkar som att många läsare hittar hit genom sökordet "hängselklämmor" i Google.

När jag skulle sy napphållare första gången sökte jag, bokstavligt talat, land och rike runt efter bra och snygga hängselklämmor. Och jag har förstått att många av er läsare har upplevt samma frustration eftersom jag då och då får förfrågningar om var jag har köpt dem.

Svaret är Trend-tex. Jag upptäckte att de var återförsäljare av Prym och kunde via dem beställa mina hängselklämmor. Jag behövde dock beställa ganska många, och de hade även en minimiordersumma. Men jag är väldigt nöjd med klämmorna.

Nu när jag har blivit bebismor igen var det återigen dags att sy napphållare. Denna gång blev det en enkel flätad variant, inspirerad av ett av mina armband.

Det ska bli spännande att se om även detta inlägg blir populärt. Lämna gärna en kommentar om du har blivit hjälpt i din jakt på hängselklämmor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå, tack, du hjälpte mig i jakten på hängsleklämmor:-) Jag ska sy vanthållare ...